Asså sjukvården..


Jag blir så jäkla arg på sjukvården. Jag fick några skumma prickar i båda armhålorna som har nu nästan, understruket nästan, försvunnit. Det var ca en månad sen jag fick dom och vet ni vad läkaren bestämde sig för att det var? Irriterande hårsäckar..
Sprider sig hårsäckar och blir allt fler och fler fast jag låter bli att raka mig? Undliga hårsäckar jag har i så fall ;)..

Jag sa till dom att jag nog behöver någon slags av antibiotoka, eftersom det "spred sig". Läkaren fråga hur jag tog han om det och jag berätta att jag sprita dagligen för att torka ut "hårsäckarna" och använte tea tree olja som mamma sagt åt mig att använda. Det var bra tyckte läkaren men jag skulle inte använda någon olja, så jag fick ny sprit att sprita med..
Och vad händer? Joo, blir allt fler och fler! Så jag bestämmer mig för att strunta i vad läkarna säger och gjorde på mitt/mammas sätt. Använde mig av tea tree olja, tvätta ofta och dexem som är en salva, finns att köpa på apoteket.
Några dagar senare börja dessa prickar försvinna.

En sak till.
Min syster fick diagnos atopisk eksem när hon var liten. Hon har alltså eksem som är enormt svårt att behandla. Man blir aldrig av med det men man kan som med mycket annat dra ner på det. För några månader sen fick hon extremt mycket exem på hela kroppen och hon helt seriöst klia sönder sig. Hon hade öppna sår på kroppen och grät om nätterna för allt kliade. Var så otroligt jobbigt att se henne så, och inte fan får man hjälp. Kan inte räkna upp hur många gånger vi var med henne till läkaren för att få hjälp, för att få remiss till hudläkaren. Men icke. Hon har desutom en diagnos ADD, som gör att hon har svårt med vissa saker. Ännu ett problem, eftersom hon inte kan lägga schema och läkaren sa att hon måste smörja sig 6-8 gånger dagligen. Jag och mamma sa en 50 gånger att hon inte kan! Men läkaren bara fortsatte prata oss i munnen. Fan var förbannad jag var, hon led ju!!
Ska inte en läkare veta sånt? Vad ADD är för slagt hinder.. Och att läkaren ens kan säga ifrån när hon sitter där utan tröja och har stora sår på heeela kroppen och kan dessutom inte le för då spricker läpparna osv..

Mamma, som är lite häxig av sig ;), gillar ihopkok och naturliga medel, började beställa hem olika badsalter, oljor, salvor m.m. 5000 kr har hon lagt ner på allt.
Hon badade min syster i olika salter och oljor, hårtvätt med ägg, dränkte henne i salvor och vet ni??
Min syster är så otroligt jäkla fin i huden nu!!

Det är många som skiter i att gå till läkare nu för tiden. Dyrt och så har dom oftast inget att komma med.. Inte ens när man ber dom om något.. Det är otroligt synd..

  • Före:


  • Efter:


Jag fällde nästan en tår för henne när hon kom fram och sa: "Känn på min kind, den är alldelens mjuk!"
Det bara lyste om henne! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0