time posts, Ute på arbete med mor


En tråkig Tisdag då jag inte har något speciellt att göra och tänkte ta en pause ifrån körkorts pluggandet idag. Följde med mor ut på hennes arbete i skogen, hon märker ut natur reservat.
Vi hade med oss lite fika som ägg, smörgås, kalla köttbullar och varmt Turkiskt te. Hon jobbade bara halvdag så vi skulle bara plocka ner några band ifrån träden som satt kvar. Eller bara och bara.. Det är inte så bara att ha kläder på sig som väger ca 3-4 kg, tunga stövlar, och sedan gå i våtmark. Vi var på ett ställe som kallas "Stora flyten", så bara det säger väll en del?
Men jag passade på att plocka fulla luvan med kantareller som jag hitta, (Hade ingen påse med mig först) och det blev en hel del kantareller.
Vi gav oss hemmåt när vi mötte på en jakthund, med sändare runt halsen, i skogen...

Nu till kvällen passade jag på att laga Kantarell pizza igen, Mums!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0