Töja örat


Som ni nog redan förstår så har jag planer på att töja örat. Har länge bara velat om jag ska göra det eller inte, men nu har jag bestämt mig! Har ett smycke hemma som bara ligger, så vafan.
Tänkte förklara lite hur du gör, för det är inte bara att töja, som vissa tror. Känner många som det har gått fel för och hela öronsnibben har spruckigt.

Bra att tänka på: Töj alltid din piercing när du är varm, exempelvis efter duschen/badet. Använd alltid någon form av lotion, exempelvis vaselin eller helosan salva. Töj din piercing från "båda hållen" så att hålet inte blir skevt och ha inte för bråttom! En piercing som töjs för snabbt riskerar att bli sårig och infekterad, och risken för ärrbildning ökar givetvis om du trycker på för fort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0